پرسپولیس زلزله

با خاطرات و افتخارات پرسپولیس (2)

دو شنبه 5 فروردين 1392برچسب:,

  • با خاطرات و افتخارات پرسپولیس (2)/ سلطه 5 ساله بر فوتبال تهران

  • پرسپولیس پرافتخارترین تیم دهه 60 فوتبال ایران است که 5 سال متوالی قهرمان جام باشگاههای تهران شد. از سال 1365 تا 1369 فوتبال تهران در سلطه سرخپوشان پایتخت بود و این تیم 5 بار متوالی عنوان قهرمانی جام باشگاههای تهران را بدست آورد. در دهه 60 لیگ سراسری برگزار نمی شد و مسابقات فوتبال جام باشگاههای تهران مهم ترین لیگ کشور محسوب می شد.

    به گزارش سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، در 1365:  پرسپوليس در مرحله گروهي 6 برد و 2 تساوي کسب کرد و در بازي نيمه نهايي نيز 3- صفر استقلال را شکست داد که به عقيده بسياري از کارشناسان فينال واقعي همين بازي بود. در بازي فينال نيز پرسپوليس با تک گل ناصر محمدخاني 1- صفر شاهين را برد و قهرمان تهران شد.

    1366: سال 1366 دوره خاصي در تاريخ پرسپوليس است، چرا که سرخپوشان در اين سال 3 جام بدست آوردند که در تاريخ باشگاه بي سابقه است. اولين جام از جامهاي 3 گانه قهرماني در باشگاههاي تهران بود. سرخپوشان در اين سال طی 17 بازی موفق به کسب 13 برد و 2 تساوی شده و  عليرغم دو باخت مقابل شاهين و دارايي، باز هم با اقتدار قهرمان تهران شدند.

    1367: مسابقات باشگاههاي تهران در سال 67 براي پرسپوليس متفاوت تر از سال قبل آغاز شد. بعد از تغییرات در کادر فنی و رفت و برگشت علی پروین، پرسپوليس با 7 برد پياپي تا حدي خيال خود را از قهرماني راحت کرده بود. در نهايت پرسپوليس با 11 برد و 4 مساوي و بدون باخت براي سومين سال متوالي قهرمان تهران شد.

    1368: مسابقات باشگاههاي تهران در سال 68 براي پرسپوليس در غياب فرشاد پيوس بهترين گلزن سرخپوشان آغاز شد که راهی لیگ قطر شده بود. اما اقتدار سرخپوشان در این سال نیز ادامه یافت و پرسپولیس با 12 برد و 2 تساوی و یک باخت برای چهارمین سال متوالی قهرمان شد. بهترين نتيجه پرسپوليس نيز برد مقابل استقلال بود که آن روزها تيمي پرستاره بود.

    1369 : پنجمين قهرماني متوالي پرسپوليس در باشگاههاي تهران با رکورد بي شکستي همراه بود. پرسپوليس در 17 بازي موفق به کسب 13 برد و 4 تساوي شد و براي آخرين بار قهرماني در جام باشگاههاي تهران را تجربه کرد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: